Hyvä tietää matkaasi koskien

Ennen tulevaa matkaa on paljon mietittäviä asioita. Tutustu etukäteen tulevaan matkakohteeseesi ja siihen, mitä on hyvä tietää ennen matkaa, matkan aikana ja sen jälkeen.

UKK/FAQ – Usein kysytyt kysymykset

 

Koska saan tiiajat?

Golfisäntänne matkakohteessanne antavat teille tiiajat paikan päällä. Golf Plaisirilla on yleensä tiiajat klo. 8.00 – 10.00 aikoihin. Golfisäntä ottaa mahdolliset toiveenne huomioon, ja golfisännälle voi lähettää toiveet myös etukäteen. Otathan huomioon, että ryhmämatkalla on paljon muitakin osallistujia, joten kaikkien toiveita emme välttämättä pysty päivittäin toteuttamaan, mutta teemme parhaamme.

Milloin saan lentoliput?

Yleensä lähetämme lentoliput 1,5–2 viikkoa ennen matkaa. Toisinaan ryhmälentojen liput kirjoitetaan ja lähetetään matkustajille vasta viikko ennen matkaa.

Voinko varata istumapaikan tai aterian lentomatkoihin?

Istumapaikat
Kyllä, istumapaikka on mahdollista varata lisämaksusta (mm. Finnair, Aegean) tai veloituksetta (mm. Norwegian, Air France)  n. 1-2 viikkoa ennen matkaa omatoimisesti netin kautta . Lue lisää tästä

Ateriat
Riippuu lentoyhtiöstä. Finnairin ja Norwegianin lennoille voit ostaa ateriat 1-2 viikkoa ennen matkaa.  Aegeanin ja Air Francen lennoille sisältyvät ateriat/snackit, ja näihin ei ole mahdollista ostaa aterioita. Lue lisää tästä

Mitä ovat ryhmälennot?

Ryhmälennot ovat usein minimissään 10:lle hengelle varattuja lentokiintiöitä, jotka matkanjärjestäjä varaa ajoissa, jopa vajaa vuosi ennen matkaa ja ne ovat usein edullisempia, kun yksittäiset lentoliput, jotka ostettaisiin lähellä matkan ajankohtaa. Usein siis matkalähdöt, joihin on varatut ryhmälentopaikat ovat edullisempia, kuin matkalähdöt, joiden hinta perustuu päivän lentohintaan ja saatavuuteen.

Riippuen ajankohdasta, viikonpäivästä, kohteesta ja kysynnästä, ryhmälentojen hinnat vaihtelevat myös todella paljon. Ryhmälentoihin ei välttämättä saa varattua etukäteen lisämaksusta samoja lisäpalveluja, kuin yksittäisiin lentopaikkoihin tai muutokset, lentoluokan korotus, pisteillä maksaminen eivät välttämättä onnistu.

Mikäli haluat esim. tietyt paikat lentokoneesta, business-luokan lennot tai tietyn erikoismatkatavaran mukaan, niin voimme antaa sinulle lentojen saatavuuden mukaan tarjouksen matkasta päivän lentohinnan mukaan sisältäen haluamasi palvelut tai voit pyytää tarjouksen matkasta ilman lentoja ja varata esimerkiksi pisteillä maksettavat lennot itse suoraan lentoyhtiöltä.

 

Miksi en näe lentoaikoja sivuilla tiettyjen matkaviikkojen kohdalla?

Olemme varanneet tiettyihin matkakohteisiin ja viikkoihin ryhmälentoja, ja näiden viikkojen kohdalla näkyy lentoajat nettisivuillamme, koska lentojen aikataulut on syötetty järjestelmäämme. Matkakohteet tai tietyt matkalähdöt, joihin ei ole varattu ryhmälentoja, ovat varattavissa sivujemme kautta normaalisti, mutta varaamme lennot vasta kunkin matkavarauksen yhteydessä ja vahvistamme aikataulun asiakkaillemme varauksen vahvistamisen yhteydessä. Voit tiedustella lentotietoja ja tarkempia aikatauluja asiakaspalvelustamme, mikäli olet epävarma aikataulusta tai et löydä tietoa sivuiltamme. Lentoyhtiö saattaa tehdä lentoaikamuutoksia jo varattuihin lentoihin, ja näistä ilmoitamme aina matkan varanneille ja päivitämme lentoaikataulut järjestelmäämme.

Klikkaamalla lentokoneen kuvaa, saat näkyviin lentoajat.

Lentoajat:

Mikäli lentoaikatauluja ei ole ilmoitettu, voit tiedustella lentoaikataulua asiakaspalvelustamme.

Miksi matka on tiedustelutilassa?

Meillä on tietty määrä varattuja huoneita, tiiaikoja ja lentopaikkoja matkakohteisiimme. Tiedustelutilassa oleva matka on täynnä jonkin kiintiömme osalta. Voimme tarkistaa lisäpaikkojen saatavuuden, kun lähetät meille tiedustelun nettisivumme kautta. Mikäli varatut lentopaikat ovat myyty loppuun, voimme tarkistaa lentojen saatavuuden ja hinnan päivän lentohinnan mukaan, mutta huomioithan että matkan hinta saattaa nousta koska lisäpaikkojen hinnat ovat usein kalliimmat, kuin alkuperäisen kiintiön mukaisten paikkojen hinnat. Täytä siis lomake, mikäli matka kiinnostaa, niin selvitämme saammeko lisäpaikan/paikat järjestymään ja teemme sinulle tarjouksen.

Mikä on yhden hengen huoneen lisämaksu?

Lisämaksu riippuu täysin matkakohteesta ja hotellin tai huoneiston hinnoittelutavasta. Saat lisämaksun ja matkan kokonaishinnan selville, kun siirryt matkan varaamiseen kotisivuiltamme, ja poistat perusasetuksena tulevan toisen matkustajan pois varauksesta. Tällöin sivulla näkyvä hinta ja erittely päivittyy automaattisesti yhden hengen huonelisämaksun sisältäväksi.

Poista yksi matkustaja.

Tämän jälkeen näet yhden hengen huonelisän ja yhteishinnan matkalle.

Voiko matkaan osallistua ilman golfia ja paljonko on ei pelaavan matkan alennus?

Voit osallistua matkalle ilman golfohjelmaa, mutta alennus riippuu täysin matkakohteesta ja sopimushinnoistamme. Näet alennuksen osuuden, kun siirryt varausta tekemään kotisivujemme kautta. Tietyt kohteet eivät myönnä hyvitystä, mikäli et osallistu golfohjelmaan, sillä osassa kohteita sopimushintamme sisältää aina green feet kaikille asiakkaille. Toisinaan hotelli voi antaa hyvityksen esim. golfohjelman korvaavalla ilmaisilla kylpylähoidoilla. Useimmiten saat kuitenkin hyvityksen, mikäli et osallistu golfohjelmaan, mutta hyvityksen osuus on paljon normaalia green fee hintaa pienempi, sillä matkanjärjestäjien sopimushinnoissa green feeden osuus on usein kentän virallista green fee hintaa paljon edullisempi.

Varaa matka, lisää nimesi, niin vaihtoehdot tulevat esille.
”Greenfee” kohdalla saat näkyviin ilman golfia hyvityksen. Mikäli hyvitystä ei näy valikoimassa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin tarkistamme, saatko hyvitystä jollain tavalla matkakohteessa, mikäli et osallistu lainkaan golfohjelmaan.

Olen tehnyt varauksen kotisivujenne kautta. Miksi minulle ei ole tullut varausvahvistusta?

Kun olet tehnyt varauksen kotisivujemme varausjärjestelmän kautta, varaus siirtyy asiakaspalvelutiimimme käsittelyyn. Tarkistamme että varauksen tiedot ovat kunnossa ja mahdolliset lisäpalvelut saatavilla ja lähetämme sähköpostitse varausvahvistuksen ja laskun/laskut matkastanne. Jos et ole saanut varausvahvistusta parin arkipäivän kuluessa matkavarauksen tekemisestä, kannattaa tarkistaa myös roskapostikansio. Jos varausvahvistusta ei löydy mistään sähköpostikansiosta, otathan yhteyttä meihin, niin varmistamme .

 

Miksi maksuni ei mene läpi luottokortilla maksaessa?

Voit maksaa meidän laskumme kätevästi luottokortilla siirtymällä Maksa matka -sivulle (Löydät linkin etusivun ylälaidasta). Huomioithan, että tiedot tulee olla oikein kirjoitettu, jotta maksu menee läpi. Jos maksu ei mene läpi huolimatta siitä, että olet tarkistanut, että tiedot on syötetty oikein, saattaa syynä olla määritelty maksimiostoraja luottokortillasi. Kannattaa olla yhteydessä omaan pankkiin tai tarkistaa omasta verkkopankista löytyykö sieltä tieto maksurajasta ja voiko maksurajaa säätää suoraan verkkopankista. Voit soittaa asiakaspalveluumme, mikäli maksu ei onnistu, niin voimme myös tarkistaa virhekoodin ja auttaa ongelman selvittämisessä.

Laskun numero, 7 numeroinen, löytyy laskun oikeasta yläkulmasta sanan Invoice perästä. Lähtöpäivä täytyy olla oikeassa muodossa. Maksettava summa ilman desimaaleja (Ei saa olla ,00- muodossa. Ainoastaan kokonaisluvut hyväksytty)

Esimerkki:

 

 

Millaista golfisännän palvelua Golf Plaisirin kohteissa on saatavilla?

Golf Plaisirilla on yli 20 matkakohdetta ympäri maailmaa, joissa on kokenut golfisäntä mukana. Golfisäntä mm. järjestää asiakkaillemme parhaimmat mahdolliset tiiajat, järjestää hauskoja golfkilpailuja ja retkiä, ja pitää huolen, että kaikki sujuu hyvin matkanne aikana. Matkoillamme on matkustajia Suomesta, Ruotsista, Tanskasta ja Norjasta. Viime vuonna meidän matkoillamme oli yli 12 000 matkustajaa, ja suuri osa heistä oli Ruotsista. Golfisäntämme puhuvat ruotsia ja englantia, ja lisäksi olemme löytäneet muutamaan kohteeseemme näiden kielten lisäksi suomea puhuvan golfisännän. Mainitsemme matkasivuilla skandinaavisen golfisännän palvelut, joka tarkoittaa, että saat palvelua ruotsin ja/tai englannin kielellä. Kun mainitsemme suomalaisen tai suomea puhuvan golfisännän palvelut, saat palvelua siis myös suomeksi, mutta silti yhteiset informaatiot annetaan matkan aikana aina myös ruotsiksi ja/tai englanniksi.

Golf Plaisir on Pohjoismaiden suurin golfmatkatoimisto, ja palvellut golffareita yli 30 vuoden ajan. Suomessa olemme uusi toimija. Kasvattaessamme suomalaisten matkustajien määrää matkakohteissamme, tulemme myös lisäämään suomea puhuvan golfisännän palveluita kysynnän ja tarpeen mukaan. Huomaathan, että teemamatkoista löytyy myös pelkästään suomalaisille asiakkaillemme suunnattuja matkoja.

Onko Golf Plaisir luotettava matkatoimisto?

Golf Plaisir on Euroopan parhaana palkittu ja luotettava matkanjärjestäjä, joka on palvellut golffareita yli 30 vuoden ajan Pohjoismaissa. Golf Plaisir kuuluu DER Touristik Nordic AB:hen yhdessä sisaryhtiöidemme Apollomatkojen, Lime Travelin ja XTravelin kanssa.
Meillä on ammattitaitoinen henkilökunta Helsingin, Kööpenhaminan ja Tukholman toimistoilla. Pyrimme antamaan asiakkaillemme parhaimman mahdollisen palvelun ennen matkaa, matkan aikana ja matkan jälkeen. Löydät matkoistamme paljon tietoa nettisivuiltamme. Meille voi aina myös soittaa tai laittaa sähköpostia ja pyytää lisätietoa. Pyrimme vastaamaan kaikkiin kysymyksiin mahdollisimman pian.
Golf Plaisir on asettanut kuluttajaviranomaisten vaatiman vakuuden Ruotsissa. Viikkomatka-asiakkaistamme kohteissa huolehtivat koulutetut ja luotettavat golfisännät, jotka työskentelevät usein useamman kuukauden samassa kohteessa.

Hyvä tietää matkaasi koskien

Yhteystiedot

loading Kiitos tiedustelustasi. Otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian ja vahvistamme matkavarauksesi Request failed to send, please try again later or call us instead Name, email, phone and mobile is required fields, please check your form.