Ajankohtaista tietoa koronaviruksesta

Golf Plaisirilla on korkeat vaatimukset terveyteen ja turvallisuuteen littyen. Prioriteettina on aina se, että asiakkaidemme matka sujuu turvallisesti. Seuraamme koronavirustilannetta tiivisti ja toimimme yhteistyössä Ulkoministeriön sekä viranomaisten kanssa.

Usein kysytyt kysymykset:

Voinko muuttaa matkani ajankohtaa koronaviruksen takia?

Matkamme jatkuvat normaalisti, kunnes Ulkoministeriö tai jokin muu Suomen viranomainen muuttaa matkustussuositusta tiettyyn kohteeseen. Matkoihin sovelletaan normaaleja muutos- ja peruutusehtoja. Lue lisätietoja Golf Plaisirin matkaehdoista.

Mitä tapahtuu, jos Ulkoministeriön suositukset muuttuvat sillä alueella johon matkavaraukseni on?

Jos Ulkoministeriön ”vältettävä tarpeetonta matkustamista” -suositus muuttuu koskemaan aluetta, jolle matkasi suuntautuu, olemme sinuun yhteydessä sähköpostitse, tekstiviestillä tai puhelimitse. Tarkistathan, että varauksellasi on paikkansapitävät yhteystiedot.

Ulkoministeriön suosituksen muuttuessa, peruutamme kaikki seuraavan 14 vuorokauden sisällä olevat matkat alueelle, jota suositus koskee. Palautamme matkan hinnan kokonaisuudessaan. Tämä jatkuu siihen asti, kunnes Ulkoministeriö ei enää suosittele välttämään matkoja alueelle.

Matkoihin, joiden lähtöön on yli 14 päivää, sovelletaan normaaleja Golf Plaisirin muutos- ja peruutusehtoja.

Mitä tapahtuu, jos maa johon olen matkustamassa ottaa käyttöön maahantulon rajoitukset?

Tartuntojen leviämisen estämiseksi jotkut maat ovat muuttaneet maahantulosääntöjä. Tämä voi vaikuttaa myös suomalaisiin matkustajiin, joiden on nyt haettava viisumia maihin, joihin sitä ei ole aiemmin tarvittu. Maahanpääsy voidaan myös evätä. Golf Plaisir seuraa tarkasti tilannetta kaikissa kohteissamme ja olemme tiiviisti yhteydessä paikallisiin yhteistyökumppaneihimme.

Suosittelemme asiakkaitamme seuraamaan Ulkoministeriön matkustustiedotteita. Ulkoministeriön sivuilta näet päivitetyt tiedot kustakin maasta.

Jos matkan peruuntuminen johtuu maahantulorajoituksista, otetaan sinuun yhteyttä Golf Plaisirilta. Jos haluat perua matkan, ei tähän sovelleta samalla tavalla Ulkoministeriön suosituksia. Ota yhteyttä vakuutusyhtiöösi korvauksiin liittyen.

Mitä tapahtuu, jos joudun karanteeniin lomani aikana?

Mikäli hotelli asetetaan karanteeniin, tilanteen hoitavat paikalliset viranomaiset. Suosittelemme tarkistamaan kattaako matkavakuutuksesi mahdollisesta karanteenista aiheutuvia kustannuksia esimerkiksi menetettyjen työtuntien osalta.

 

Hyödyllisiä linkkejä

Matkustajien tulee pysyä ajan tasalla ennen matkaa ja sen aikana. Alla olevista linkeistä löydät tärkeää tietoa:

Ulkoministerön matkustustiedotteet – https://um.fi/matkustustiedotteet-a-o

Muutos- ja peruutusehdot – https://golfplaisir.fi/hyva-tietaa-matkaasi-koskien/matkaehdot/yleiset-matkapakettiehdot/

Kela – https://www.kela.fi/

Suomen edustustot ulkomailla – https://um.fi/edustustot-verkossa

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL – https://thl.fi/fi/