Tiedote 1.11.2023

Golf Plaisir on viime päivinä saanut useampia yhteydenottoja suuren suomalaisen golftoimijan ilmoitettua hakeutuneensa konkurssiin 27.10.2023. Yhteydenotoissa on ilmennyt huoli muiden golftoimijoiden taloudellisesta tilanteesta ja kuluttajalle tarjoamasta turvasta.

Ymmärrämme hyvin huolenaiheen ja haluamme selventää, että viime päivien konkurssiuutisella ei ole mitään vaikutusta Golf Plaisirin matkatoimintaan.

Haluamme myös muistuttaa, että matkailupalvelujen ostaminen Golf Plaisirilta on turvallista, sillä kuluttajaviranomainen vaatii matkanjärjestäjiltä vakuudet, jotka vastaavat suuruudeltaan asiakkailta sisässä olevia ennakkomaksuja eli mikäli matkanjärjestäjäsi joutuisi maksuvaikeuksiin, korvattaisiin tarvittaessa paluulento tai palautettaisiin matkasta maksamasi summa noista vakuuksista.

Golf Plaisir on vakavarainen yritys, joka on toiminut vuodesta 1992 Ruotsissa ja viime vuosina laajentanut toimintaansa myös muualla Pohjoismaissa.

Golf Plaisir muodostaa yhdessä Pohjoismaiden suurimpiin matkatoimistoihin lukeutuvan Apollon (suomessa Apollomatkat) sekä erikoismatkanjärjestäjä Lime Travelin kanssa DER Touristik Nordic AB:n. Vuodesta 2015 olemme olleet osa yksityistä saksalaista REWE konsernia, jossa on yli 300 000 työntekijää.

Palvelemme mielellämme golfmatka-asioissa!

Jenni Vellonen