Miten kommunikoimme – Kohdeinfosivusto, WhatsApp ja ilmoitustaulu

Jotta golflomasi olisi mahdollisimman sujuva ja nautinnollinen, on tärkeää, että saat kaiken tarvitsemasi tiedon helposti lomaviikon aikana. Käytämme pääasiassa kahta eri tietokanavaa – Kohdeinfosivustoa, ja WhatsAppia. Tämän lisäksi olemme yleensä tavoitettavissa aamiaisella / illallisella, ensimmäisellä teellä tai klubitalolla aloittaessanne golfkierrosta, joten voit jutella tai kysyä mieltä askarruttavista asioista. Lisäksi voit soittaa golfisännälle, kun  sinulla on kysyttävää.

Kohdeinfosivusto
Digitaaliset kohdeinfosivustot ovat korvanneet fyysiset kohdeinfokansiot, jotka olivat aiemmin kohteissamme aina hotellin vastaanoton lähellä. Kohdeinfosivustolta löydät kaikki olennaiset tiedot kohteesta ja matkastasi. Viikko-ohjelma päivitetään kerran viikossa hieman ennen seuraavan ryhmän saapumista.

WhatsApp
Kaikki matkaviikkonne aikana päivittyvät tiedot, kuten lähtölistat, muutokset aikatauluihin tai vinkit aktiviteetteihin informoidaan WhatsApp-ryhmämme kautta. Siksi on tärkeää, että jokainen lataa WhatsApp-sovelluksen matkapuhelimeensa ja liittyy kohdeinfosivustolla informoituun WhatsApp-ryhmään, jotta saatte tiedot reaaliajassa. Löydät tietoa WhatsApp-ryhmäämme liittymisestä tältä sivulta ja golfisäntäsi toki neuvovat myös tarvittaessa sinua asiassa.

Ilmoitustaulu
Koska suurin osa informaatiosta välitetään kohdeinfosivuston tai WhatsApp-ryhmämme kautta, vastaanoton ilmoitustaulua käytetään pääasiassa retkien, kilpailujen ja lähtöaikojen ilmoittautumisluetteloihin. Ilmoitustaululta löydät  yleensä myös tärkeimmät tiedot, kuten kotiinpaluupäivän lentokenttäkuljetuksen lähtöaika, tiedot WhatsApp-ryhmästä ja viikkoaikataulusta.

Kuinka työskentelemme Golf Plaisirilla

Meillä Golf Plaisirilla työskentelevillä on vastuu ja kunniatehtävä varmistaa, että lomasi on onnistunut ja jopa ylittää odotukset. Siksi on tärkeää, että otat meihin yhteyttä heti, kun sinulla on kysyttävää,. Tapaat golfisännän kohteessa päivittäin, usein ensimmäisellä teellä tai klubitalolla varmistamassa, että ryhmät lähtevät aikataulun mukaan kierrokselle. Vaikka golfisäntämme pyrkivät olemaan mahdollisimman paljon läsnä kaikille matka-asiakkaillemme, on tehtävää kohteessa paljon, eikä samaan aikaan voi olla monessa paikassa. Retket, kuljetukset, tapaamiset hotellien tai golfklubin henkilöstön kanssa, raportointi ja tulevien viikkojen suunnittelu vievät paljon aikaa ja toisinaan toki golfisäntämmekin pelaavat golfia. Jos et jostain syystä tavoita golfisäntää klubilla tai hotellilla, voit milloin tahansa soittaa golfisännän matkapuhelimeen. Onnettomuuden tai hätätilanteen saatuessa, voit olla yhteydessä myös yöllä. Golfisäntä on kohteessa nimenomaan asiakkaitamme varten. Toivomme, että läsnäolomme ja palvelumme kohteessa auttavat sinua pääsemään nopeasti lomafiilikseen ja palaat matkalta kotiin hymy huulilla, koska olet rentoutunut ja sinulla on ollut mahtava golfloma.

Myöhästyneet tai kadonneet matkatavarat

Valitettavasti toisinaan lentomatkatavarat katoavat/myöhästyvät ja se on luonnollisesti hyvin ikävää lomanne kannalta. Lentoyhtiö tai matkavakuutuksesi myöntänyt vakuutusyhtiö saattavat korvata katomamisesta/myöhästymisestä johtuvat haitat/ aiheutuneet välittömät kustannukset välttämättömyystarvikkeiden ostamisesta. Siksi on tärkeää, että laitatte talteen :

  • PIR-raportin (eli selvityksen matkatavaroiden myöhästymisestä, katoamisesta tai rikkoutumisesta, jonka saitte lentoyhtiön tulopalvelusta)
  • Lentoliput
  • Kuitit kaikista asiaan liittyvistä kuluista

Ottakaa yhteyttä golfisäntäänne saadaksenne lisätietoa käyttämänne lentoyhtiön palveluista myöhästyneen matkatavaran noutamiseen/toimittamiseen liittyen sekä korvauskäytäntöön liittyen.

Tulipalo / Metsäpalot

Tulipalo/metsäpalo voi olla vahingossa/tahallaan sytytetty tai olla seurausta pitkäaikaisesta korkeasta lämpötilasta ja kuivuudesta. Tulipalon sattuessa, käyttäkää maalaisjärkeä ja noudattakaa viranomaisten, hotellihenkilökunnan sekä Golf Plaisirin henkilökunnan paikallisia ohjeita. Tarkistakaa, missä sijaitsevat hälytyssummerit, ensisammuttimet ja mitkä ovat/ missä sijiatsevat lähimmät poistumistiet/varauloskäynnit.

Maanjäristys

Onneksi maanjäristykset ovat harvinaisia, mutta siinä tapauksessa, että maanjäristys tapahtuu, on olemassa yleisiä kansainvälisiä ohjeita ja neuvoja vahinkojen vähentämiseksi. Istukaa pöydän alle ja pitäkää siitä kiinni. Välttäkää olemasta lähellä ikkunoita, raskaita huonekaluja, tulisijoja ja peilejä. Mikäli rakennus, jossa olette tärisee, teidän ei tule juosta portaikkoon. Älkää menkö ulos parvekkeelle ja välttäkää hissien käyttöä. Jos olette ulkona, varmistakaa, että ympärillänne on runsaasti vapaata tilaa eli olette kaukana rakennuksista. Älkää menkö rannalle, siellä voi esiintyä hyökyaaltoja. Maanjäristyksen jälkeen teidän tulee noudattaa virallisia ohjeita. Älkää käyttäkö sähköä tai kaasua ja olkaa valmiita jälkijäristyksiin. Jälkijäristykset eivät yleensä ole yhtä voimakkaita kuin pääjäristys, mutta muistakaa, että niitä voi esiintyä.

Trooppiset myrskyt

Joskus trooppisia myrskyjä tai hurrikaaneja esiintyy joissakin kohteissamme. Tällaisessa tilanteessa on tärkeää, että noudatatte hotellien, viranomaisten ja henkilökuntamme antamia ohjeita. Jos esimerkiksi myrskyn tai hurrikaanin vuoksi on ulkonaliikkumiskielto, on tärkeää noudattaa sitä, kunnes kielto kumotaan.

Ongelmat/valitukset

Pyrimme aina tarjoamaan asiakkaillemme odotukset täyttävän tai ylittävän golfmatkan. Valitettavasti joskus voi syntyä tilanteita, joissa me tai yhteistyökumppanimme emme eri syistä saavuta haluttua palvelutasoa tai jokin matkavahvistuksesa sovituista palveluista ei ole saatavilla tai sovitun mukainen. On tärkeää, että tällaisessa tilanteessa huomautatte välittömästi matkanne puutteista kohteessa työskentelevälle Golf Plaisirin golfisännälle. Jos teillä on ollut ongelmia lentojen, majoituksen tai golfpalvelujen kanssa, ilmoitattehan siitä viipymättä golfisännälle, jotta meillä matkanjärjestäjänä on mahdollisuus ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin omgelman/puutteen/virheen korjaamiseksi. Mahdolliset korvaukset maksetaan vasta siitä hetkestä lähtien, kun olette ilmoittaneet asiasta Golf Plaisirin henkilökunnalle kohteessa. Mikäli haet matkan jälkeen korvausta/kompensaatiota, muista tehdä erikseen kirjallinen reklamaatio ja lähettää se asiakaspalveluumme; info@golfplaisir.fi.

Tulli

Katso tullimääräykset www.tulli.fi

Myöhäinen lennon saapuminen tai poikkeava saapumispäivä

Mikäli saavut poikkeavalla lentoaikataululla tai esimerkiksi yöaikaan, ei henkilökuntamme välttämättä ole vastassa lentokentällä. Siksi on tärkeää, että voimme ottaa yhteyttä ja sopia tapaamisesta henkilökohtaisen tervetulotilaisuuden järjestämiseksi. Älä epäröi olla yhteydessä golfisäntääsi, mikäli et tavannut häntä lentokentällä tai hotellilla saapuessasi.

Timeshare/lomaosakehuoneistot

Mikäli kohdehotellissa markkinoidaan ja myydään loma-osakkeita, olethan erityisen tarkka esittelytilaisuudessa ennen ostopäätöksen tekemistä. Kun ostat niin sanotun lomaosakkeen tai lomaosakehuoneiston, haluamme kiinnittää huomionne siihen, että osto voi aiheuttaa käsittämättömiä kustannuksia. Älkää allekirjoittako sopimusta ennen kuin olette huolellisesti perehtyneet siihen, mitä sopimus sisältää.

WhatsApp

Asenna WhatsApp puhelimeesi

  1. Etsi ”WhatsApp” matkapuhelimestasi
    1.1  IPhone: App store
    1.2  Android: Google Play store

  2. Lataa WhatsApp aplikaatio
    3. Valitse Avaa kun lataus on valmis
    4.Seuraa ohjeita ja syötä matkapuhelinnumerosi, muista aloittaa maakoodillasi.
    4.1 +358 Suomi
    4.2 +46 Ruotsi
    4.3 +47 Norja
    4.4 +45 Tanska
    5. Kun olet syöttänyt puhelinnumerosi, saat koodin SMS-viestillä.
    6. Syötä koodi, jonka saits SMS-viestillä.
    7. WhatsApp on nyt asennettu ja valmis.
    8. Nyt voit aloittaa WhatsApp ryhmässä.

Ohjeet niille, jotka haluavat lukea QR-koodin toisesta matkapuhelimesta tai tervetuliaiskirjeestä

  1. Napsauta WhatApp kuvaketta
    2. Klikkaa Kamera-kuvaketta
    2.1 Iphone: Kamerakuvake sijaitsee mobiili-ikkunan alaosassa
    2.2 Android: Kamerakuvake sijaitsee mobiili-ikkunan vasemmassa yläkulmassa
    3. Pidä kameraa QR-koodin edessä ja anna matkapuhelimen lukea automaattisesti, saatat joutua pitämään matkapuhelinta lähempänä tai kauempana      löytääksesi terävyyden
    4. Kun matkapuhelin on lukenut QR-koodin, se löytää itse ryhmän, se voi kestää muutaman sekunnin.
    5. Napsauta painiketta / tekstiä, jossa lukee ”Liitä minut tähän ryhmään”.
    6. Nyt olet ryhmässä ja näet tietoja matkaasi koskevista asioia. Näet tietoja vain liittymisestä eteenpäin. Siis liity niin pian kuin mahdollista saadaksesi kaikki tiedot, joita tarvitset majoittumiseen ja matkaasi.
    7. Muista, että sinulla on ongelmia WhatsAppin kanssa, niin paikallinen henkilökuntamme auttaa sinua mielellään