Vuosikatsaus 2021

Tukholma 18. joulukuuta, 2021

Hei golfarit

Kun kirjoitetaan vuosikatsausta on tieysti aloitettava mainitsemalla koronapandemia. Viimeiset kaksi vuotta ovat olleet pitkälti koronapandemian leimaamia ja matkailuala on ollut yksi eniten kärsineistä toimialoista. Tilanne ei ole kuitenkaan täysin synkkä, vaan tunnelin päässä on kirkasta valoa. Olemme nähneet monia positiivisia signaaleja ja voimme golfmatka-alalla odottaa vuotta 2022 luottavaisin mielin.

Golfia on pelattu kotimaassa enemmän kuin koskaan ja se tuntuu olevan trendi, joka tulee jatkumaan. Meille matkanjärjestäjänä se on tärkeää, sillä jokainen uusi golfaaja haluaa ennemmin tai myöhemmin pelata ulkomailla ja lähteä golfmatkalle. Uskomme myös, että yhä useammat ihmiset valitsevat vastuullisen golfmatkajärjestäjän, sillä he haluavat matkapakettilain tarjoaman turvan. Me Golf Plaisirilla tunnemme, että meillä on asiakkaiden luottamus, sillä olimme muun muassa huolella ja nopeasti maksamassa takaisin kaikille asiakkaillemme pandemian alkaessa peruuntuneet matkat asiakkaille. Meillä on myös osaavia golfisäntiä kaikissa kohteissamme ja olemme huomanneet, että monet kokevat sen ylimääräisenä turvana, jos jotain tapahtuu.

Olen ylpeä sitkeydestä, yritteliäisyydestä ja positiivisuudesta, joka vallitsee koko organisaatiossamme. On tietysti stressaavaa tehdä uusia varauksia yhtenä päivänä ja vain muutaman viikon kuluttua joutua tekemään muutoksia ja peruutuksia muuttuneiden ehtojen vuoksi. Tai laittaa energiaa houkutteleviin kampanjoihin, joita ei voida sitten toteuttaa syystä tai toisesta. Valitettavasti suurin osa kausittain työskentelevistä golfisännistämme eivät ole saaneet mahdollisuutta työskennellä tai ovat työskennelleet kohteessa lyhyemmän ajan. Kaikki tämä on kiinni siitä, miten koronapandemia on kehittynyt ja kehittyy jatkossa. Kaikki mukana olleet ovat kuitenkin tehneet aivan upeaa työtä.

Syksyllä 2021 olimme lähes samalla matkavaraustasolla, joka oli verrattavissa ennen pandemian puhkeamista olleeseen tasoon. Mitä tulee kaikkiin harjoituksiin, joita järjestämme yhdessä eri golfvalmentajien kanssa Pohjoismaissa, ne ovat jopa lisääntyneet. Asiakkaidemme halu matkustaa golfmatkoille on olemassa ja vaikka tiedämme hyvin, että koronavirus voi toistua eri muodoissa vuodesta toiseen, tiedämme, että halua matkustaa on.

Odotamme innolla vuotta 2022. Se ei tule ehkä olemaan kaikista helpoin matka, mutta olemme hyvin varustautuneita ja alamme tottua uuteen normaaliin.

Haluan käyttää tilaisuutta hyväkseni ja toivottaa teille kaikille oikein hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta!

Ystävällisin terveisin,

Peter Browall